Monday 18 June 2007

leren breien

ok, ik wil dus breien. wat weet ik nog niet, maar belangrijker dan dat: ik weet ook niet hoe! ik denk dat het me met wat moeite misschien wel lukt om steken op te zetten en ik denk dat rechts-averechts ook wel zal gaan. maar dat is het dan. meerderen? afmaken? ik heb geen flauw idee, zo ver ben ik nooit gekomen! ik denk als ik goed bij mijn ouders thuis zoek, ik nog ergens een breiwerkje moet kunnen vinden van de lagere school. een sjaal. met de mot erin inmiddels. nog op de naalden. ik wist niet hoe ik de uiteinden moest afwerken, dus ik bleef maar doorgaan... in ieder geval, ik heb nu een website gevonden met gratis tutorials. het ziet er niet zo moeilijk uit, maar dat heb je als mensen iets doen dat ze goed kunnen. op knittinghelp is het in ieder geval toegankelijk gebracht, met filmpjes voor allemaal verschillende technieken. hier is een klein voorproefje. enjoy!

2 comments:

Gawy said...

Succes! Je kunt het!! ;)
Is er in Rotterdam niet een 'stitch 'n bitch'-groep waar je kunt (leren) breien?? Ook zijn er hele leuke boeken te koop waar goede uitleggen staan..
groetjes!

dee said...

dank je! ik denk dat het ook wel moet lukken, maar het leren breien werkt denk het beste als je iemand ziet voordoen.

de stitch 'n bitch groepen lijken me erg leuk (er zijn er geloof ik 2 in rotterdam), maar om daar bij aan te kloppen als je het nog niet kan?